Wednesday, October 20, 2010

PeRmUlAaN bArU.......

cerita di ujung senja ini, memadukan setiap rasa menjadi pusaran-pusaran gerak. Maka berhentilah di malam harinya, sebab fajar pasti datang, menyuluhkan kembali bentangan waktu,  menghidupkan kembali kedinamisan hidup, mewajibkan kita untuk tetap bergerak.

Sungguh, demi waktu fajar apabila menyingsing, setiap jiwa pasti akan diminta untuk dipertanggungjawapkan atas setiap apa yang pernah dilakukannya. Betapa hari itu, ketika semua urusan dihadapakan padaNya, ketika timbangan amal ditegakkan, maka tiada pun kesempatan dan alasan untuk mengelak.

Melihat  kembali tentang hakikat kehidupan, yang sebenarnya sudah dimengerti keadaannya namun sering terapung dipermukannya, kerana mungkin hanya menguruskan masalah sebenarnya amat bernilai, namun sebenarnya mudah namun sering dibuat ia semakin rumit.

Maka  di waktu fajar ini, titik permulaan hidup kembali. Hari ini adalah hari ini, bukanlah mengulang hari  kemarin yang tidak pernah datang semula, kecuali kelak ketika meminta dipertanggungjawapkan atas semua hal yang pernah dilakukan. Itulah sebabnya tiada ulangan dalam penghitungan usia kehidupan setiap jiwa.

Semoga saja, hari ini menjadi hari yang penuh keberkahan dalam rengkuhan redhaNya. Amin.....

No comments:

Post a Comment